Jelenlegi hely

7 nélkülözhetetlen vitamin a szép és egészséges hajért

A vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek nélkülözhetetlenek a szervezetünk optimális működéséhez. A legtöbb vitamint a szervezetünk nem képes önállóan előálltani, ezért valamilyen külső forrásból kell biztostanunk. Ahhoz, hogy a hajunk
egészségesen tudjon növekedni, a hajhagymáknak folyamatos tápanyagellátásra van szükségük. Vitamindús táplálkozással tehát nem csak a szervezetünk egészségéért tehetünk, hanem a hajunk szépségét is megőrizhetjük.

Az alábbiakban bemutatunk neked 7 olyan vitamint, melyek rendszeres fogyasztása elengedhetetlen, ha dús és hosszú hajkoronát szeretnél.


Fotó: Chris Howard

A-vitamin (retinol)

Az A-vitamin a zsírban oldódó vitaminok (A, D, E, K) közé tartozik. Az ételekből származó A-vitamint a máj raktározza el, ahonnan később a tested hasznosítani tudja.
A retinol kizárólag állati eredetű élelmiszerekben (húsban, belsőségekben tejtermékekben) található meg, elővitaminjait (melyek közül a legismertebb és leghatékonyabb a béta-karotin) viszont a zöldségek is jelentős mennyiségben tartalmazzák.
A szervezeted minden sejtjének szüksége van A-vitaminra, és ezalól a hajad, a tested leggyorsabban növekedő része sem kivétel.  Az A vitamin-hiány következtében a fejbőr is kiszárad, ami gyakran a hajhullás kiváltó oka. Ha minden nap gondoskodsz a megfelelő vitaminpótlásról, azzal hidratálhatod a haj gyökerét, így az egészséges és dús lehet! 
Ha szeretnél gondoskodni a megfelelő A-vitamin-pótlásról, fogyassz sok sárgarépát, édesburgonyát, sütőtököt, spenótot és sárgabarackot!

B3-vitamin (niacin)

A niacin egy nagyon fontos vízben oldódó vitamin, amely számos módon hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Többek között a szív, az agy, az idegrendszer és az anyagcsere normális működéséért is felel.
A retinolhoz hasonlóan a niacin is hozzájárul a bőröd és a hajad egészségének és szépségének fenntartásához. Egyik legfontosabb szerepe, hogy segíti a vér és az oxigén szállítását a fejbőrödbe és a szőrtüszőidbe, hogy azok megfelelően tápláltak
legyenek.
Ezenkívül pattanások és ízületi gyulladások kezelésére is kiváló. Hiánya bőrproblémákhoz, hajhulláshoz, emésztőrendszeri és idegrendszeri megbetegedésekhez vezethet.
A B3-vitamin mind állati, mind növényi eredetű ételekkel hatékonyan pótolható, így csak ritkán alakul ki súlyos vitaminhiányos állapot. B3-vitaminban gazdag élelmiszer például a tonhal, a marhahús, a füstölt lazac, a gomba, a babfélék és az olajos
magvak.

Biotin (B7-vitamin)

A biotint a haj vitaminjaként is emlegetik, nem véletlenül. A hajadat, a bőrödet és a körmeidet a keratin nevű fehérje alkotja. A biotinnal kapcsolatos kutatások egyértelműen rávilágítottak arra, hogy a biotin hozzájárul a szervezeted keratin-
ellátottságához.
Mivel a tested csupán rövid ideig képes tárolni, fontos, hogy rendszeresen pótold! A legtöbb élelmiszerben van biotin, ezért ha kiegyensúlyozottan táplálkozol elkerülheted a hiánybetegségeket. Nagy mennyiségben tartalmaznak biotint a húsfélék, az olajos magvak, a tejtermékek, a tojás, a sörélesztő és a rizskorpa.
A dohányzás, a túlzott stressz és az emésztőrendszert érintő betegségek azonban csökkenthetik az egyes vitaminok, így a biotin felszívódását is. Ezért ha olyan tüneteket tapasztalsz (hajhullás, a haj elvékonyodása, fakóvá válása, kiütések), melyek biotinhiányra is utalhatnak, multivitaminokkal vagy kimondottan a hajad erősítésére szolgáló táplálékkiegészítőkkel is pótolhatod.

Folsav (B9-vitamin)

A folsav a B9-vitamin egyik formája és a vízoldékony vitaminok közé tartozik.
A folsavról leggyakrabban terhesvitaminok összetevőjeként hallhattál, azonban a haj egészsége szempontjából is nélkülözhetetlen. A folsav hiánya ugyanis vérszegénységhez, hajhulláshoz és korai őszüléshez vezethet, ezért fontos a megfelelő mennyiséget biztosítani belőle.
A B9-vitamin biológiailag aktív, természetes formája a folát többek között a hüvelyesekben (tarkabab, borsó, csicseriborsó), a zöld leveles zöldségekben (spenót), illetve a tojásban, a májban és a földimogyoróban található meg nagy mennyiségben.

Fotó: Mike on Pexels

B12-vitamin

A B12-vitamin, vagy más néven kobalamin a vízben oldódó, létfontosságú vitaminok egyike. Szervezetünkben termelődő B12-vitamint nem tudjuk hasznosítani, ezért fontos, hogy valamilyen külső forrásból rendszeresen pótoljuk. Fontos tudni, hogy a
B12-vitamin kizárólag állati eredetű élelmiszerekben található meg, ezért vegán táplálkozás esetén táplálékkiegészítőkkel pótolni kell.
Mivel részt vesz testünk valamennyi sejtjének anyagcseréjében, hozzájárul a haj, a bőr és a köröm egészségének fenntartásához.
Mivel a máj hosszú ideig képes elraktározni a B12-vitamint, viszonylag ritkán alakul ki a súlyos hiánybetegség.  Felszívódását azonban rengeteg tényező befolyásolja, így könnyen zavart szenvedhet.
A B12-vitamint tehát állati eredetű élelmiszerek útján tudod természetes formában bevinni a szervezetedbe, a növények sajnos nem tartalmazzák.
B12-vitaminban gazdag a máj, a marhahús, a lazac, a tonhal, az ementáli sajt és a tojás.

D-vitamin

A D-vitaminnak két fajtája létezik, az egyik a D3 vitamin, amely napozás közben az UV-B sugarak hatására képződik a bőrben, a másik pedig a D2 vitamin, melyet táplálék útján vihetünk be a szervezetünkbe és később D3 vitaminná alakul. A D-
vitamin legjobban hasznosuló természetes formája a napfény, viszont a téli hónapokban, amikor nem jutunk elég természetes fényhez D-vitaminban gazdag ételekkel vagy táplálékkiegészítőkkel kell pótolni.
A hajunk egészsége szempontjából fontos szerepe van az új és a régi szőrtüszők stimulálásában. Hiánya esetén az új hajszálak növekedésében zavar léphet fel.

E-vitamin

Az E-vitaminnal gyakran találkozhatsz arckrémek vagy testápolók összetevőjeként.
Pótlása azonban belsőleg is nagyon fontos, ha biztostani szeretnéd a hajad, a bőröd és a körmeid szépségét. Az E-vitamin ezen kívül erősíti az immunrendszeredet, védi az imaidat és a májadat, illetve segíthet megelőzni bizonyos neurológiai
betegségeket.
Az olajos magvak, mint a napraforgómag, valamint a mandula tartalmazzák a legtöbb E-vitamint, de E-vitaminban gazdag még az lazac, a tojás, a brokkoli, a spenót és az avokádó is.

Ha célzott segítségre van szükséged, kaphatóak kimondottan a hajad erősítésére szolgáló táplálékkiegészítők, hajhullás elleni vitaminok, melyek fő alkotóeleme a biotin, így nagyobb mennyiségben tartalmazzák azt, mint a multivitaminok.

Ha a megszokott tabletták és kapszulák helyett valami izgalmas és finom alternatívát keresel, a Vitaful Happy Hair vegán, gumicukor formájú hajvitaminja tökéletes választás lehet számodra. További információért látogass el a vitaful.hu-ra!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A reggeli indulás, kész káosz? - 20 egyszerűen megvalósítható ötlet, hogy jól induljon a nap

A reggeli indulás, kész káosz? - 20 egyszerűen megvalósítható ötlet, hogy jól induljon a nap

„Ha a reggel jól indul, jó lesz az egész napod” tartja ugyebár a mondás, de reggel annyiszor nem indul jól a napunk.  Mi szülők általában rohanunk, már a reggelünk is néha egy kész cirkuszi mutatvány, egyensúlyozunk a kötélen a reggeli rituálék között, kapkodunk, feszültek vagyunk, sürgetünk, néha veszekszünk, és néha elkésünk… De, hogy tudjuk mindezt elkerülni, és boldogabbá tenni a reggeli indulást? Fogadjátok szeretettel Jamrik Márta tanácsait.
Önállóan olvasna a gyermekem, de milyen könyvet válasszak neki?

Önállóan olvasna a gyermekem, de milyen könyvet válasszak neki?

Az olvasás maga, a titkok és kalandok világába való repülés. De hogy repüljön egy, az olvasást most kezdő gyerek? Különlegesen szerkesztett könyvekkel segíthetünk nekik. De milyen könyvet és hogyan válasszunk nekik?
Túléltük az első hetet!

Túléltük az első hetet!

Beindult a verkli, elkezdődött az iskola, de mi lesz később? Hogyan folytatódik? Mint tudjuk, a gyereknevelés nagy kaland, de most egy kicsit izgalmasabb a szokásosnál.
Lassulj le és élvezd! - Tippek a rohanásmentes mindennapokhoz

Lassulj le és élvezd! - Tippek a rohanásmentes mindennapokhoz

Napok, hetek, hónapok, netén évek óta úgy érzed, hogy állandó rohanásban vagy, nem jut időd semmire, nem végzel a feladataiddal? Szeretnél változtatni? Mi lenne, ha most kezdenéd? Benne vagy? Akkor most szóról szóra, betűről betűre olvasd el ezt a cikket! Nem ér csak úgy gyorsan átfutni ám! Lassulj velem legalább pár perc erejéig, és a végén döntsd el, hogy futsz tovább, vagy lassítasz a továbbiakban egy kicsit Te is!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére