A monori Római Katolikus Plébánián tartandó előadás nyitott, minden anyukát szeretettel várunk!
Előadó: dr. Szerdahelyi Márton
A részvétel ingyenes, de kérjük telefonon jelezzék részvételi szándékukat.
Bejelentkezés, érdeklődés: Huszthyné Juhász Márta
Tel.: 06/20 296-7379
Gyermekfelügyeletet biztosítunk.
Az ALAPOZÓ TERÁPIA BEMUTATÁSA
Előadó: Szerdahelyi Márton, az Alapozó Terápiák Alapítvány elnöke, oktató-vezető terapeuta
Az előadás tematikája:
- Alapozó Terápia bemutatás
- Anamnézis
- Vizsgálat
- Terápia
- Célcsoportok
- Hatásmechanimus
ELŐADÁS A CSECSEMŐKORI MOZGÁSFEJLŐDÉSRŐL
Amiről szó lesz:
- melyik életszakaszban mit csinál a baba? (fejemelés, fordulások, ülés stb.)
- mire figyeljen a szülő? (izomtónus, tartási rendellenesség, figyelem, stb.)
- hogyan tartsuk a kisbabát?
- hordozás
- szabad-e ültetni a babát akkor, amikor magától még nem ül?
- mikortól és mennyit ülhet a baba? (etetőszék, hinta stb.)
- hogyan segítheti a szülő csecsemője mozgásfejlődését, mit ne tegyen?
- mikor és milyen szakemberre lehet szükség?
Évről-évre nő azoknak a gyermekeknek a száma, akiknél az anyanyelv vagy a mozgásügyesség fejlődése nem indult meg időben, vagy nem ment végbe hibátlanul. Az ebből adódó beszédbeli és mozgásügyességi elmaradások már óvodáskorban tapasztalhatók. Később iskoláskorban ezek az elmaradások az olvasás és íráskészséget is ronthatják. Egyes gyermekeknél anyanyelvi és mozgáskoordinációs probléma egyszerre áll fenn, és ezek össze is függhetnek.
Az Alapozó Terápia komplex, de elsősorban a mozgásfejlesztésen alapuló ún. moto-szenzoros típusú idegrendszer fejlesztés, amely során újraindítják a gyermekeknél az emberi fejlődéstani mozgássorozatot (kúszás, mászás, járás, stb.). Gyakorlatsoraink az emberi agyban a beszéd működéséért felelős területekre visszahatnak, és ez befolyásolja az olvasást és az írást is.
A kezdő feladatcsoportokat követően speciális gimnasztikát tanítunk meg gyermekeinknek, mely kifejezetten az ő idegrendszerük éretlen területeit célozza meg az agyban, illetve egyéb fejlesztő pedagógia gyakorlatokkal is kiegészítjük a foglalkozásokat (pl. tér, idő, emlékezet fejlesztés). Így ez a módszer mintegy még egyszer megalapozza és újra indítja az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyermeket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatja el, és az egész idegrendszeri működés összerendezésételősegíti. A terápia fejleszti a figyelmet, feladattartást, feladattudatot, monotónia tűrést.
A különböző mozgásformák újabb idegsejtek közötti összeköttetéseket hoznak létre az agyban.
Ha egy gyermeknek gyenge a mozgáskoordinációja, akkor érdemes behozni az ebben való elmaradást, mert elősegítheti tanulását.
Az anyanyelvi problémában szenvedő (beszédfejlődési elmaradás, vagy hiba, olvasás, írás) és mozgásügyességben elmaradt gyermekek már az óvodába, vagy az iskolapadba bekerülve sokszor szenvedhetnek el különböző kudarcokat. Ha a szülő, vagy az értő szemű pedagógus nem észleli kellő időben a problémát, azt a gyermekeknek nem csak a tanulása, hanem a lelke is könnyen megsínyli.