Jelenlegi hely

MátrixSuli Kispesten - egy hely, ahova szeretnek járni a gyerekek

Élményalapú tanulás, elfogadó légkör, kis létszámú csoportok. Mindezek lehetővé teszik, hogy a MátrixSuliban a gyerekek elsajátíthassák azokat a képességeket és tudást, amelyekre valóban szükségük lesz a jövőben.

Az iskola több irányból is jól megközelíthető, Kőbánya-Kispest vasútállomástól 6 buszmegállóra, vagy kocsival 6 percre található. A Határ-út metrómegállótól könnyű sétával 10 perc, autóbusszal 2 megálló. Kispest szívében, Wekerletelep főterén, egy nagy ősfás park mellett álló iskolaépületben beszélgettünk Baráth Sarolta tagintézmény vezetővel az elmúlt másfél év tapasztalatairól.

A tavalyi tanév, és a mostani 3 hónap is igazolja, hogy jók az elképzeléseink. A diákok szeretnek iskolába járni, amit, szülőként tudjuk, hogy milyen fontos. Azt jelenti, hogy a gyerekünk boldog, jól érzi magát, nem feszeng az iskolában. Hisszük, hogy a tanulás lehet öröm és élmény.

Legfőbb célunk, hogy olyan biztos alapokat adjunk a gyermekeknek, melyek egy életen át elkísérik őket, mint például magabiztosság, vállalkozó szellem, kreativitás, kooperációs készségek, az önálló tanulás képessége és a bennünk élő kíváncsiság megőrzése.

Nagyon fontos az érzelmi biztonságot nyújtó légkör kialakítása. Nálunk mindenki figyel a másikra. Tanár a diákra, diák a másik diákra, tanár a tanárra, diák a tanárra. Ezáltal egy olyan elfogadó, egymást ismerő, egymásban megbízó közeg alakult ki, amelyben könnyen megy a tanulás.

Milyen típusú iskola a MátrixSuli?

Iskolánk a mindenkori Nemzeti Alaptanterv szerint működő alapítványi általános iskola. Az előírtak szerint haladunk a tananyaggal, így az átjárhatóság biztosítva van más iskolák között.

Az oktatási módszereink viszont sokkal változatosabbak. A tananyagot érdekesen, élményszerűen oktatjuk, a gyerekek aktív részesei az óráknak.

A kis osztálylétszám (maximum 15 fő járhat egy osztályba) is biztosítja, hogy a tanárok minden gyerekre oda tudnak figyelni, képesek egyéni haladási terveket kidolgozni, differenciálni.

Az órák hosszát úgy alakítjuk, hogy jobban el tudjanak mélyülni a tananyagban, így egy tanórába bőven belefér az ismeret átadása, szemléltetése, feldolgozása, begyakorolása és játék vele.

Az alsósok nem visznek haza házi feladatot (az otthoni élet szóljon a családról, szabad játékról), de a felsősök is csak néha. Büszke vagyok rá, hogy a gyerekek szeretnek tanulni, várják a tanórákat, megbíznak a tanáraikban, tisztelik egymást és felszabadultak.

Milyen a gyerekek egy napja a MátrixSuliban?

Reggel fél nyolctól nyitva a kapu, de az első tanóra csak fél kilenckor kezdődik. A legnagyobbak inkább a plusz alvást, a nyugodt, rohanás mentes reggelt választják, míg az alsóbb évfolyamok kihasználják a reggeli plusz időt közös játékra, reggeli hangtálalzásra, jógára vagy egy jó csocsó meccsre.

Az alsósok osztálytanítójukkal töltik a délelőttöt, szabadon beosztva a tanulási időt a gyerekek igényeihez igazodó etapokra, úgy hogy egy kis szabadtéri játszózás is beleférjen.

A felsősök órarend szerint haladnak, de mivel egy-egy tantárgy tömbösítve van, náluk is lehet játszani az idővel. Angol órája minden évfolyamnak van napi szinten elsőtől kezdve. Szeretnénk, ha nyolcadikban nyelvvizsgát tenne mindenki.

Az ebédidő szent és sérthetetlen. Figyelembe vesszük és támogatjuk az egyéni diétákat, igényeket. Rendelünk éttermi minőségű ebédet, de lehet otthonról hozottat vagy máshonnan rendeltet is enni. A lényeg, hogy az étkezés jó hangulatban teljen, így a rossz evő gyerek is jó evővé válik.

Délután folytatódnak a szakórák. Nagy gonddal válogattam össze a tanári csapatot, óraadókat. Az alsósok hosszabb időre elfoglalják a játszóteret, majd még alkotnak egy kicsit.

A tanulási órák után szakkörökön vehetnek részt a gyerekek. Próbáltam változatos palettát összeállítani, így mindenki megtalálja az érdeklődésének megfelelőt.
Idén a következő szakkörök voltak nálunk: Kangoo, kézilabda, taekwondo, tánc, homokfestés, nemezelés, élményfestés, barkács-elektronika, fotó, kutyaterápia, számháború, népi játékok.

Délután folyamán a szülők bármikor elvihetik a gyerkeket. Támogatjuk és segítjük a sportolókat, zenét tanulókat, művészetek iránt érdeklődőket.
 

Mik a beiratkozás feltételei?

Amikor a szülők felveszik velünk a kapcsolatot, kérünk gyermekükről egy rövid, legfeljebb egy oldalas jellemzést. Ezt követi egy személyes beszélgetés, melyre együtt várjuk a szülőket és a gyermeket, itt az osztálytanítóval, osztályfőnökkel is találkoznak.


Ha ezek alapján az iskola úgy látja, hogy a gyermek szívesen jön hozzánk, be tud illeszkedni a közösségbe, és a szülők is szimpatikusnak találnak minket, próbahéten vesz részt a tanuló. A próbahét alatt megismeri osztálytársait, tanárait, az iskola szellemiségét, ami megkönnyíti a döntést. 


Ez alól az elsősök kivételek, velük a személyes beszélgetés hosszabb, illetve ha a járványhelyzet engedi, csipegető foglalkozásokon ismerkedünk meg.

A digitális oktatást, hogy oldja, oldotta meg az iskola?

Tanáraink minden órát megtartanak a digitális oktatási rendben is. Fontosak a kontaktórák, így a gyerekek nem magányosodnak el, a szülők tudnak dolgozni, a tanár látja a tanulók haladását. A lemaradóknak még külön felzárkóztató órákat is tartottunk. Már idén is volt alkalmunk kipróbálni (sajnos sok hiányzó miatt) a digitális órákat.

Eddig csupa pozitív visszajelzést kaptunk mind a szülőktől, mind a gyerekektől. Figyelünk a hiányzókra is. Számukra hibrid órákat tartunk, azaz laptopon tudnak csatlakozni az iskolában folyó élő órához, így nem maradnak le a tanári magyarázatokról sem.

Ha személyesen is megismernének minket, szeretettel várjuk a gyerekeket, családokat egy iskolahívogató sétára, ismerkedésre. A járványhelyzet miatt most csak előre egyeztetett időpontban, családonként tudjuk fogadni az érdeklődőket. 
 

ELÉRHETŐSÉGEK:

Cím: 1192 Budapest, Kós Károly tér 4.

Baráth Sarolta tagintézmény vezető: 06-70/779-7407

E-mail: barathsarolta@gmail.com

Honlap: https://matrixsuli.hu/budapest/

 

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz Azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.
A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

Akár a gyermeki játszótéri barátságokról, akár a felnőttek közötti évtizedes kapcsolatokról van szó, a barátság az egyik legfontosabb kapocs az életünkben. Ezek az idézetek segítenek szavakba önteni azt, amit érzünk – és amit talán nem is tudtunk eddig kimondani.
Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

Július 30. az a nap, amikor a barátságokat ünnepeljük. Az ENSZ által is elismert Barátság világnapja nemcsak arról szól, hogy felhívjuk egy régi barátunkat vagy megköszönjük a társaságot valakinek, aki fontos számunkra, hanem arról is, hogy a család legkisebb tagjai is megtanulják, milyen értékes a barátság.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére