Jelenlegi hely

A magyar nő tudatosan ápolja szépségét

A magyar nők tudatosan vásárolnak szépségápolási cikkeket – derül ki egy kutatásból. A többség havonta minimum 2500 forintot költ kozmetikumokra. A döntésnél a termék ára, illata, összetétele, valamint a termékjellemzők számítanak fontos szempontnak. Egyre többen próbálnák ki a vegán kozmetikumokat.

A magyar nők 41 százaléka havi 2500 forintot vagy ennél kevesebbet költ kozmetikai szerekre, majdnem ugyanennyien költenek havi 2500 és 5000 forint feletti összeget erre, míg 15 százalék havi 5000 forintnál is többet áldoz szépségápolási cikkekre – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató cég 500 fő megkérdezésével végzett 2016-os reprezentatív felmérésének összesített adataiból.

Az életkor előrehaladtával azonban egyre kevesebbet költenek a hölgyek ezekre a cikkekre.

A vásárlásnál ugyan a legtöbben (53%) az árat jelölték meg nagyon fontos tényezőnek, de sokan emelték ki az illatot és a textúrát is (50%), mint döntő vásárlást befolyásoló szempontot. Dobogós, harmadik helyezést ért el az összetétel is (37%), a megkérdezettek közül sokak számára lényeges, hogy mit tartalmaz a kiválasztott kozmetikai cikk.

A védjegyek fontosak

Érdekesség, hogy az olyan védjegyet, amely például a termék bio mivoltát szavatolja, vagy azt, hogy az adott terméket nem tesztelték állatokon, esetleg nem tartalmaz állati eredetű összetevőt, a vásárlók 21 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak, míg a márkanévről csak 16 százalékuk vélekedik ugyanígy. Még kevesebben döntenek a saját bevallásuk szerint a csomagolás alapján, hiszen ez a tényező végzett az utolsó helyen a fontossági sorrendben, csupán a megkérdezett hölgyek 9 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak.

Nemszeretem alapanyagok

Kiderült tehát, hogy egyre többen tartanak a vitatott összetevőktől, ezek közül is leginkább az állati eredetűektől. A válaszadók több mint fele (53%) kerüli ezeket a termékben. Második helyen az alumíniumsó végzett (48%), harmadik a színezőanyag lett (36%).

A kutatásból kiderült, hogy terjed a vegán életmód a magyar nők körében. A válaszadók 11 százaléka már napjainkban is a napi rutinjába építi a vegán termékek használatát, de a közeljövőben ennek a számnak a növekedésével kell számolni, hiszen a válaszadók 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kipróbálna olyan kozmetikai cikkeket, amelyeket nem tesztelték állatokon, illetve mentesek az állati összetevőktől.

Forrás: csalad.hu

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?
A természet mosolya

Mit suttog az erdő?

Pályázat típusa: Természetvédelmi-irodalmi vers,-próza,-meseíró pályázatKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
A természet mosolya

A természet mosolya

Pályázat típusa: természetfotósKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Pályázat típusa: tudományos - nemzetköziKorosztály: 15 - 20 éves középiskolásokBeküldési határidő: 2025. február 23.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére